Nostalgisch fietsrondje met pa&ma Gotink

14 juni 2014 - Vorden, Nederland

DSCF3304

Zaterdagmiddag 14 juni 14.00 uur hebben Carool en ik afgesproken bij pa & ma Gotink voor een gezamenlijk fietstochtje vanaf  'C één'. Ter nagedachtenis aan het speciale en bijzondere 'rondje' dat Anja vorig jaar met haar ouders en broers nog gedaan heeft toen ze al erg ziek was en wat op allen een onuitwisbare indruk heeft gemaakt....

Het is heerlijk fietsweer: af en toe zon, mooie wolken en een prima temperatuur.
We starten op de Rouwbroekweg en fietsen over mooie landweggetjes richting Vorden, meteen al komen we Jan en z'n kornuiten tegen die op weg zijn naar het Warkens feest.
Het eerste doel is kasteel Hackfort, de watermolen is open in in werking en met men. Hissink van Natuurmonumenten (ook toevallig nog een bekende) hebben ma en ik een gesprekje, terwijl pa en Carool een klein stukje van de prachtige bostuin inlopen.
Het is goed toeven bij het Restaurant van Hackfort met z'n mooie terras en moestuin, maar wij besluiten om een klein stukje verder te fietsen en bij boerderij 'de Rietberg' even te pauzeren.
Daar mag je zelf je koffie/thee met lekkers pakken (en betalen natuurlijk) en even uitrusten. Wij hebben er heerlijk even gezeten en genoten van de hardwerkende boerendochters in de moestuin en de bijzondere Alpaca's (soort lama).

de Rietberg bewerkt 'de Rietberg'

Na het ijsje weer verder gefietst, door het hek en over het pad dat pa Gert vele jaren geleden fietste om bij zijn 'verkering' op bezoek te gaan! Even verderop staat namelijk het geboortehuis ('de Voorde') van ma Bertha.
Werkelijk een prachtig plekje, verstopt in de 'binnenlanden' van Hackfort.

DSCF3320 'de Voorde'

Pa Gotink loodst ons als een echte gids verder, over de beek, door het struikgewas en over mooie, smalle paadjes... wat een pittoreske omgeving! Ik ben een geboren Vordenaar, maar hier volgens mij nog nooit geweest!
Pas op de Koekoekstraat komt het me weer bekend voor en fietsen we de IJzerhorst over om bij Jan en Ans buiten weer even uit te puffen en een praatje te maken met Emily en Kelly.
Kwart over 5 zijn we weer terug en drinken we nog een sapje aan de eettafel, ter afsluiting van een prachtige middag waar we alle vier erg van genoten hebben.

We zijn niet toegekomen aan landgoed 't Velde, dus die trip houden we nog tegoed en dat is écht geen straf! Wordt vervolgd dus...

1. Iris:
    29 juni 2014
    Mooie foto's hoor 'aunties'!
  2. Ineke Kets:
    Dag Anneke,
    Wat ontzettend leuk, en wat bijzonder dat jullie als vriendinnen van Anja een rondje gefietst hebben met deze 2 lieve mensen! En dat ze er van genoten is van hun gezichten af te lezen... Fantastisch om te zien, en ik zou jullie daarvoor willen bedanken!
  3. Elly:
    Zo bijzonder mooi!
  4. Carool:
    29 juni 2014
    Het was zeker een fijne middag met elkaar en we houden het vervolg graag tegoed. Grtjs Carool.