14-7-13 & 13-7-14

14 juli 2014 - Vorden, Nederland

14 juli 2013 Anja 55 zondag 14 juli 2013: Anja's 55e verjaardag

Een jaar later: zondag 13 juli 2014 vertrek ik net na de middag met dochter Jasmijn naar Harderwijk, ook deze keer -volgens afspraak- met zelfgemaakt 'lekkers' in de auto om te delen met alle gasten van vandaag.
We rijden echter niet rechtstreeks naar de Jazzdreef, want ons 1e bezoekje van deze dag is Begraafplaats Oosteinde in Harderwijk.....

Daar herdenken we Anja's 56e geboortedag dmv een aantal 'rituelen' die er gevoelsmatig bij horen deze dag: bloemen (dahlia's, één van Anja's favorieten) omringt met Pieterpad-steentjes en een lantaarntje aan een seringtak uit onze tuin om haar plekje te verlichten met een kaarsje.

graf Anja juli 14 (1)
Ondanks het verdriet voelt het goed om op deze manier herinneringen op te halen en terug te kijken op het afgelopen jaar.

Dan is het tijd voor 'delen' en wat voelt het goed om dit op deze manier met elkaar te kunnen doen: heerlijk met z'n allen in de tuin, verwarmd door de zon met héél veel lekkere dingen die iedereen zo liefdevol klaargemaakt heeft.
Kurt-Karel, Irina, Jorick, Tania (en natuurlijk ook vakantievierende Tristan), geweldig dat jullie dit mogelijk maken! Ik weet zeker dat ik namens heel veel (zo niet alle!) mensen spreek als ik zeg dat het echt heel fijn is om op deze manier elkaar te kunnen ontmoeten, een nieuwe 'traditie' is geboren?

XX Anneke.

1. Suzanne:
    14 juli 2014
    Minutenlang naar die prachtige foto van Anja met Kurt-Karel zitten kijken met het besef dat dit fotomoment nu ook weer heel veel pijn en herinneringen oproept .
    Prachtig dat jullie Anja op deze manier bij jullie houden! Hoop dat jullie het een jaarlijkse traditie laten worden. X
  2. Elly:
    14 juli 2014
    Wat een prachtige manier om Anja te herdenken!
  3. Caroline:
    15 juli 2014
    Heb aan jullie, en in het bijzonder aan Kurt-Karel gedacht die dag. Mooi dat jullie Anja zo'n prominent plekje hebben gegeven, heeft ze verdiend!!
  4. Johan en annelies:
    Mooie momenten!
  5. Corry:
    15 juli 2014
    Mooie herdenking, ik heb net als Suzan een poosje naar de foto gekeken het ontroerde me, wat zal ze door jouw en haar naaste gemist worden.
    toi toi Anneke en fam van Anja