Terugblik etappe 1 en 2: Anja en Anneke

20 oktober 2013 - Vorden, Nederland

16 februari 2013: kado van Anja voor Anneke's verjaardag: "An, nu gaan we éindelijk en écht beginnen met het Pieterpad...."!

Za.9 maart begon het wandelen natuurlijk in Pieterburen met etappe 1 naar Garnwerd. Daar een overnachting in B&B 'de oude Pastorie' en vervolgens zondags etappe 2 naar Groningen.

Wat hadden we er zin in en wat was het nat en koud! Dat kon onze pret echter niet drukken: lekkere warme chocola bij de buren van Pieter, we waren er goed op gekleed en bovendien hadden we alle tijd en aandacht voor elkaar en onze omgeving, héérlijk!

Na 5 uur wandelen (incl.1 uur pauze in Mensingeweer) kwamen we -inmiddels toch nat en koud- aan bij de Pastorie, gauw warm douchen, een verdiend prosecco-tje drinken en lekker eten bij café Hammingh. Terugwandelen in de sneeuw (!) en ja hoor....

Zondag 10 maart werden we wakker in een witte wereld! Met een straffe, koude Noord-oosten wind om ons heen liepen we door het Groningse landschap met water, molens en schaapjes, op een glad bevroren fietspad. (Oplos)koffie van €1,-drinken (bij een bevriend echtpaar van onze B&B mevrouw) in Wierumerschouw, incl. mooie verhalen. De winterwandeling eindigde bij restaurant Luxembourg in hartje Groningen met soep, wrap en een wijntje. Helmaal voldaan en eindelijk weer eens écht bijgekletst namen we afscheid in de trein op station Zwolle.

Ik schreef in mijn boekje: "wat een heerlijke start van wat er allemaal nog komen gaat...."

Wat kan het leven anders lopen dan verwacht.

Zoveel verdriet........
maar ook dankbaar dat het Pieterpad-wandelen een andere invulling kan en zal gaan krijgen: zonder, mét en dankzij Anja.