2015: winterwandeling mavo-vriendinnen 24 januari

24 januari 2015 - Zeist, Nederland

DSCF4476

De feestdagen achter de rug, een heel nieuw jaar te gaan, maar ineens is 2015 ook al weer 3 weken op weg!
‘Zaterdag 24 januari – Jagershuys in Zeist’ hadden we als mavo-vriendinnen al een poosje in de agenda staan. Normaliter is onze wandel/eet afspraak het 3e weekend van november, maar deze keer werd dat wat later.
Voorafgaand aan onze wandeling was er deze zaterdagochtend nogal wat whatsapp-verkeer, omdat er een dik pak sneeuw gevallen was en de wegen (nog) niet erg begaanbaar waren.
Uiteindelijk vertrokken we met z’n 3-en (Beppy, Hermien en Anneke) vanaf de carpool in Apeldoorn rond 12.00 uur naar Zeist. Goed 13.00 uur zaten we aan de koffie met gebak en 14.00 uur begonnen we aan de Kozakkenroute in het Zeister Bos, een wandeling van 12 kilometer.

DSCF4493

We prezen ons gelukkig: het was inmiddels prachtig weer geworden met een zonnetje in een witte wereld! Anja zou het geweldig gevonden hebben.
Zoals steeds hebben we genoeg stof tot praten en komen alle familie-perikelen en belevenissen van de afgelopen tijd ter sprake, terwijl we genieten van de mooie plaatjes en plekjes die de route te bieden heeft.
De paden worden al wel wat ‘blubberig’, maar gelukkig is het goed te doen en is het droog!!!
We vinden onderweg een mooi rustplekje en ‘picknicken’ even op een bankje in de witte wereld.

DSCF4488
Terwijl de zon aan het afzakken is (16.00 uur) komen we weer aanlopen bij het Jagershuys en zijn we precies op tijd; Anita is ook net gearriveerd en kunnen we aan de namiddag-borrel!

Tijdens het diner praten we verder bij met z’n 4-en en halen we, zoals gewoonlijk, weer herinneringen op aan de mavo-tijd. Deze keer hebben we het over wie ook al weer bij wie in de klas zat; de 1e klas ‘Het Hoge’reünie in Vorden van afgelopen oktober had daar ook zeker mee te maken.
(Beppy, Hermien en ik hebben ook de basisschool samen doorlopen, net als Anja en Anita de Leestense school samen bezocht hebben).
Ook veel namen van mavo-leerkrachten komen nog weer eens voorbij mét al hun eigen-aardigheden én natuurlijk ook weer even de uitgaanslocaties van die tijd:
Hoe heet dat ding in Goor ook al weer, dat is toch City? Hè? U8? Ken ik niet. Ja, Concordia – dat ligt nu helemaal plat. Luifeltje Lochem weet je nog… haha op de brommer er naar toe’. Enz. enz.

DSCF4506

Weer een heel geslaagde bijeenkomst dus en dit jaar mogen we nóg weer een keer omdat we het 3e weekend van november weer in ere herstellen!

Ook zijn er weer twee Pieterpad etappes (17 en 18) gepland:
- vrijdag 27 februari met Wilma (Millingen-Groesbeek)
- zaterdag 28 maart met Caroline en Paul (Groesbeek-Gennep)

Wordt vervolgd dus!
Anneke.

1. Corry:
    26 januari 2015
    Goed bezig Anneke, wat is het toch een leuke en gezonde manier om al je mooie herinneringen op te halen en zo weer te herschrijven. Leuk. Als ik ooit het pieter pad ga lopen heb jij me wel geïnspireerd tot schrijven erover.
  2. Caroline:
    26 januari 2015
    Ik verheug me erg op 28 maart. Sinds ik op de begrafenis van Anja hoorde van dit mooie plan, heeft het me niet meer losgelaten. Voelde dat ik dit graag wilde doen met Anja 's goede vriendin. En nu gaat het dus echt gebeuren.
    Anneke, tot dan ♡
  3. Hermien:
    27 januari 2015
    Mooi verhaal,weer Anneke!
    Wat was het een mooie wandeling in die sneeuw!
    Tot nov, Gr Hermien
  4. Heleen:
    28 januari 2015
    Mavomeisjes, jullie waren vlak bij me in de buurt. Wat een bekende plaatjes:-)
    Anneke, ik stuur je snel nog wat foto's van de MAVO diploma-uitreiking, ben er al mee bezig.

groetjes, Heleen